VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY P2P-DOUCOVANI.CZ
KDO JSME?
Právě čtete všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“), týkající se služeb a produktů poskytovaných podnikající fyzickou osobou – Terezou Vyhnalovou, se sídlem na adrese
Bukovany 273, 696 31, Česká republika, IČO: 094 03 540, podnikající na základě živnostenského oprávnění, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem v Kyjově („my“). Provozujeme webovou stránku www.p2p-doucovani.cz („Webová stránka“), prostřednictvím které se jako naši zákazníci („vy“), můžete přihlásit na námi pořádané kurzy, zakoupit si naše produkty a učit se z našich studijních podkladů.
CO NABÍZÍME?
Na Webové stránce dostanete přístup ke studijním materiálům a kurzům ve formě videozáznamů („Digitální obsah“). Poskytujeme také online kurzy v konkrétním čase a individuální konzultace („Kurzy“) (Kurzy společně s Digitálním obsahem také jako „Služby“). Poskytujeme i záznamy z Kurzů, které když nahrajeme jako záznam do Uživatelského účtu, stane se z nich Digitální obsah.
Podle toho, jakou variantu našich Služeb si zvolíte, spolu uzavíráme smlouvu o poskytování digitálního obsahu nebo smlouvu o poskytování služeb („Smlouva“).
Doporučujeme, abyste si Podmínky přečetli celé. Pokud se vám do toho z nějakého důvodu ale nechce, připravili jsme pro vás shrnutí těch nejdůležitějších bodů.
– Abychom vám mohli poskytnout Služby, musíte si na Webové stránce založit Uživatelský účet.
– Obsah, který vám poskytujeme na Webové stránce, je autorským dílem a podléhá právní ochraně. Pokud jsme se nedohodli jinak, můžete Služby používat pouze pro osobní účely. Nemůžete tedy materiály nijak dál šířit, rozmnožovat bez našeho vědomí a předchozího písemného souhlasu.
– Informace obsažené v našich studijních materiálech, pracovních listech, testech, zápiscích a dalších výukových podkladech jsou platné a aktuální ke dni jejich prvního zveřejnění na Webové stránce. S ohledem na neustálý vývoj v oblasti vzdělávání, změny v učebních osnovách a nové poznatky z výzkumu však nelze zaručit, že budou tyto informace vždy plně odpovídat nejnovějším poznatkům.
– Od Smlouvy s námi nemůžete v některých případech odstoupit, a to když nám při odeslání Objednávky dáváte souhlas s poskytnutím Digitálního obsahu ve vašem Uživatelském účtu ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy (to se typicky stane, když si kupujete naše Služby v průběhu školního roku, který již začal). Od Smlouvy, na základě které vám poskytujeme Kurzy, odstoupit také nemůžete, protože se jedná o smlouvu o využití volného času. Uplatní se ale storno podmínky.
– Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí. Víc o tom, jak je zpracováváme, se můžete dozvědět tady.
– Máte-li jakýkoli problém či dotaz, napište nám e-mail na p2p.kurzy@gmail.com nebo zavolejte na +420 724 748 583. Jsme tu pro vás a rádi vám s čímkoli pomůžeme.
JAK NÁS MŮŽETE KONTAKTOVAT?
Pokud máte jakékoliv otázky, můžete nás kontaktovat prostřednictvím těchto údajů:
Tereza Vyhnalová
Bukovany 273, 696 31, Česká republika
e-mail: p2p.kurzy@gmail.com
tel.: +420 724 748 583
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané mezi námi, jakožto provozovatelem Webové stránky a vámi, jako objednatelem, a to jen jako spotřebitelem. Tyto Podmínky jsou tak nedílnou součástí Smlouvy.
1.2. Ustanovení odchylná od Podmínek je možné sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními Podmínek.
1.3. Tyto Podmínky jsou v českém jazyce a v českém jazyce se uzavírá i Smlouva mezi námi.
1.4. Kromě těchto Podmínek se v našem vztahu řídíme také českým právem a českými zákony, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a jako spotřebiteli vám náleží i ochrana podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
1.5. Znění Podmínek můžeme měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
1.6. Přečtěte si, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Veškeré podrobnosti najdete tady: https://www.p2p-doucovani.cz/ochrana-osobnich-udaju/.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET A VYTVOŘENÍ OBJEDNÁVKY SLUŽEB
2.1. Naše Služby si můžete objednat na Webové stránce prostřednictvím formuláře, ve kterém vyberete danou Službu, vyplníte údaje o sobě a vyberete způsob úhrady Ceny, údaje o poskytnutí Služby a o nákladech s tím spojených. Na základě těchto informací vytvoříte Objednávku („Objednávka“).
2.2. Před závazným odesláním Objednávky můžete libovolně kontrolovat a případně měnit jakékoliv údaje. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Registrace zavazující k platbě“. Odesláním Objednávky souhlasíte s těmito Podmínkami a zavazujete se jimi řídit.
2.3. Poté, co obdržíme Objednávku, vám potvrdíme její přijetí prostřednictvím e-mailu, přičemž vám společně s potvrzením zašleme i tyto Podmínky na pevném nosiči dat (např. ve formátu PDF). Smlouva je však uzavřena již momentem stisknutí tlačítka Registrace zavazující k platbě. Na základě Smlouvy vám poskytneme naše Služby a vy za ně uhradíte Cenu.
2.4. Po vytvoření Objednávky vám zašleme i přístupové údaje k Uživatelskému účtu, které jsou generované ze zadaných údajů (je jím případně i váš e-mail, který jste uvedli v objednávce), a heslem, které si sami zvolíte nebo vám bude automaticky vygenerováno. Údaje vám budou následně zaslány na vámi uvedenou e-mailovou adresu.
2.5. Vytvořením Objednávky si vytvoříte na Webové stránce uživatelský účet, který vám umožní přístup k veškerému obsahu („Uživatelský účet“). Webová stránka neumožňuje provádět Objednávku bez registrace, bez vytvoření Uživatelského účtu bychom vám nemohli poskytovat Služby. Pokud už Uživatelský účet máte, Objednávky můžete vytvářet již ze svého Uživatelského účtu a nový Uživatelský účet si nezakládáte.
2.6. Při vytváření Uživatelského účtu a v Objednávce jste povinni uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu jste při jakékoliv jejich změně povinni aktualizovat. Údaje uvedené v Uživatelském účtu a při Objednávce Služeb považujeme za správné.
2.7. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem a je určen pouze pro vaši osobní potřebu. Ohledně přístupových údajů k Uživatelskému účtu musíte zachovávat mlčenlivost. Nejste zejména oprávněni sdělovat tyto údaje třetím osobám.
2.8. Jsme oprávněni zrušit váš Uživatelský účet i v případě, kdy jej déle než 1 rok nevyužíváte, nebo v případě, kdy porušíte své povinnosti ze Smlouvy či Podmínek.
2.9. Berete na vědomí, že Uživatelský účet i Webová stránka nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
3. JAK TO FUNGUJE S DIGITÁLNÍM OBSAHEM
3.1. V rámci poskytování Služeb vám dodáváme Digitální obsah (např. pokud si koupíte balíček Samostudium nebo vám po Kurzu zpřístupníme záznam). Pro takové případy platí následující článek Podmínek. Pokud tento článek neurčí nic jiného, použijí se pro poskytnutí Digitálního obsahu ostatní odpovídající ujednání Podmínek.
3.2. Vyplněním objednávkového formuláře a odesláním Objednávky se vám automaticky vytvoří Uživatelský účet, prostřednictvím kterého získáte následně přístup k případně poskytnutému Digitálnímu obsahu (viz sekce o Uživatelském účtu).
3.3. Naše Služby rozdělujeme do balíčků podle školního roku (tedy např. školní rok 2024/2025). Po objednání a zaplacení Služby s Digitálním obsahem vám e-mailem zašleme přístup do Uživatelského účtu, prostřednictvím kterého budete mít přístup k Digitálnímu obsahu. Digitální obsah je vám zpřístupněn vždy na období školního roku, a to od data uvedeného u konkrétního balíčku Služeb, typicky od září daného roku, kdy si Službu zakoupíte, do konce srpna následujícího kalendářního roku (př. v květnu 2025 si koupíte náš Intenzivní kurz 25/26 – Digitální obsah vám zpřístupníme v září 2025). Pokud si Službu zakoupíte v průběhu školního roku, který právě běží, přístup k Digitálnímu obsahu získáte ihned po zaplacení Ceny a potrvá do konce srpna (př. koupíte si v lednu 2025 náš Standardní kurz 24/25 – Digitální obsah vám zpřístupníme ihned po zaplacení a budete ho mít přístupný do konce srpna 2025).
3.4. Vybrané části Digitálního obsahu mohou být zpřístupňovány postupně. Přístup k nim budete mít, stejně jako podle bodu 3.3, až do konce srpna příslušného školního roku.
3.5. Digitální obsah je poskytnutý ve chvíli, kdy vám ho zpřístupníme v Uživatelském účtu. Nezáleží tedy na tom, od kdy jste se např. do Uživatelského účtu přihlásili a s Kurzem nebo jeho částí skutečně začali, ale od kdy jste tak mohli udělat. Berte prosím na vědomí, že nejsme povinni vám jakýkoliv Digitální obsah zpřístupnit dříve než v září daného školního roku.
3.6. Digitální obsah se zavazujeme aktualizovat tak, jak bude nezbytné, aby byl Digitální obsah bez vad po dobu trvání Smlouvy. Na konkrétní aktualizace vás vždy upozorníme.
4. JAK TO FUNGUJE S KURZY
4.1. Na Webové stránce nabízíme Kurzy, při nichž se vám online věnují naši lektoři v reálném čase. Jsou vždy součástí balíčku s Digitálním obsahem. Pokud tento článek neurčí nic jiného, použijí se pro Kurzy ostatní odpovídající ujednání Podmínek.
4.2. Pokud v rámci balíčku nabízíme individuální konzultace s lektorem, konkrétní termín vždy závisí na kapacitách lektora. Negarantujeme, že lektor bude mít na individuální konzultaci kapacitu ve vámi požadovaném termínu.
4.3. Vyhrazujeme si právo odmítnout účast konkrétní osoby na Kurzu, pokud by její účast byla z jakéhokoliv důvodu nevhodná (např. pokud v minulosti narušovala průběh Kurzu nebo u individuálních konzultací docházelo k nevhodnému chování účastníka) nebo by mohla představovat riziko pro ostatní účastníky. V takovém případě máme právo odstoupit Smlouvy a vyloučenému účastníkovi vrátíme Cenu.
4.4. Vyhrazujeme si právo provést změny Kurzů – především termínu konání, programu, lektorů, i platformy konání – a to v případě neočekávaných okolností, které nám brání v poskytnutí Kurzu podle sjednaných podmínek či informací na Webové stránce. O jakékoliv případné změně vás budeme neprodleně informovat e-mailem. Pokud by se jednalo o podstatnou změnu (např. pokud by se Kurz trvale přesunul ze sobotního dopoledne na středu odpoledne) dáme vám na výběr, zda chcete vrátit plnou Cenu Kurzu, nebo si vyberete jiný termín, případně jiný druh Kurzu.
4.5. Kurzy, není-li stanoveno jinak, začínají běžet od září daného školního roku. V případě, že chcete účast na nějakém našem Kurzu zrušit, proveďte tak prosím pouze na našem kontaktním e-mailu a uveďte číslo účtu pro případné vrácení Ceny nebo její části. Podle toho, kdy nás o zrušení informujete, vám vrátíme odpovídají část Ceny, od které odečteme stornopoplatek:
a) pokud nás o zrušení informujete do 4 týdnů před konáním Kurzu, vrátíme vám 80 % Ceny;
b) pokud nás o zrušení informujete do 2 týdnů před konáním Kurzu, vrátíme vám 40 % Ceny;
c) pokud nás o zrušení informujete do 7. kalendářního dne včetně před konáním Kurzu, je storno poplatek ve výši 100 % Ceny.
4.6. V případě, že za sebe seženete náhradníka, storno poplatek neúčtujeme. O tom nás však prosím informujte e-mailem. Pokud se Kurzu nezúčastníte, přestože jste přihlášeni, Cenu nevracíme.
4.7. V případě, že byste chtěli vrátit část nebo celou Cenu Kurzu a měli na to nárok podle Podmínek, vrátíme vám částku na účet, který uvedete v e-mailu, nebo ze kterého jste částku uhradili, a to do 10 dnů od doby, kdy se na tom domluvíme.
5. CENA ZA SLUŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1. Cenu, kterou jste nám povinni za Služby uhradit („Cena“), je na Webové stránce uvedena včetně DPH a případných poplatků.
5.2. Cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
a) převodem na účet prodávajícího č. 2501850838/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. („náš účet“), po potvrzení Objednávky vám sdělíme údaje potřebné pro bankovní převod. Po připsání částky na náš účet vám zpřístupníme Digitální obsah;
b) platební kartou online přes platební bránu Stripe, Inc.
5.3. Cena se považuje za uhrazenou až okamžikem připsání na náš účet nebo doručením potvrzení o provedení transakce. Cena musí být zaplacena před datem/časem konání online Kurzu. Digitální obsah vám zpřístupníme nejdříve po uhrazení Ceny.
5.4. Pro každou platbu vám vystavíme daňový doklad, který vám zašleme v elektronické podobě e-mailem.
5.5. Pokud by došlo ke zcela zjevné chybě v uvedené Ceně, nejsme povinni Službu s takto zjevně chybně uvedenou Cenou poskytnout a v případě, kdy již mezi námi byla uzavřena Smlouva s takto chybnou Cenou, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit. O chybě vás bez zbytečného odkladu samozřejmě informujeme a zašleme vám na e-mail novou nabídku. Ta se považuje za nový návrh Smlouvy, Smlouva je pak v takovém případě uzavřena až vaším potvrzením, že s novou Cenou souhlasíte.
5.6. Případné slevy z Ceny nelze vzájemně kombinovat. Pokud na Webové stránce probíhá jakákoliv akční nabídka, pak platí do naplnění Kurzů nebo po dobu určenou námi.
5.7. Cenu některých Služeb si můžeme sjednat i ve splátkách, kdy je možné Cenu při platbě převodem rozdělit až na tři splátky. Pokud budete s některou ze splátek v prodlení, jsme oprávněni vám znepřístupnit Digitální obsah, a to až do doby, než příslušnou splátku zaplatíte. Tím však není dotčena vaše povinnost všechny domluvené splátky zaplatit.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1. Obecně platí, že pokud uzavíráte smlouvu přes Webovou stránku nebo prostřednictvím jiného komunikačního prostředku na dálku (třeba po telefonu nebo e-mailem), máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy, a to i bez udání důvodu. Pro některé produkty nebo služby ale platí níže uvedené výjimky, a ty se vztahují na některé námi nabízené Služby.
6.2. V těchto případech nemáte právo odstoupit od Smlouvy, protože se jedná o Smlouvy:
a) o poskytování služeb, které byly už poskytnuté nebo bylo započato s jejím poskytováním, než uplynula lhůta pro odstoupení od Smlouvy, s čímž jste coby spotřebitel výslovně souhlasili;
b) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči (např. USB flash disk), poté, co bylo započato s plněním před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy s vaším předchozím výslovným souhlasem;
c) v případě smluv o využití volného času (což jsou např. online víkendové lekce u standardních kurzů), pokud má být plněno k určitému datu nebo v určitém období (např. každou sobotu po dobu 8 týdnů).
6.3. Pokud jste tedy při objednání Služeb souhlasili s tím, že vám Služby zpřístupníme ihned po zakoupení, tedy dříve, než uplyne 14denní lhůta pro odstoupení od Smlouvy, ztrácíte právo na odstoupení od Smlouvy v této lhůtě. Pokud nemáte právo odstoupit od Smlouvy, můžete u Kurzů využít storna Kurzů.
6.4. V ostatních případech, které nejsou vyjmenované v 6.2 (tedy pokud máte právo odstoupit od Smlouvy), můžete to udělat jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči nám (např. e-mailem). Pro odstoupení od Smlouvy můžete také využít vzorový formulář, který najdete v příloze těchto Podmínek. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší a my vám vrátíme Cenu stejným způsobem, jakým jsme ji od vás původně přijali. Cenu vám vrátíme do 14 dnů od okamžiku, kdy jste od Smlouvy odstoupili.
7. REKLAMACE
Reklamace Digitálního obsahu
7.1. Odpovídáme zejména za to, že Digitální obsah nemá při převzetí žádné vady, zejména odpovídáme za to, že:
a) Digitální obsah odpovídá ujednanému popisu, rozsahu, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a případně jiným ujednaným vlastnostem;
b) Digitální obsah je vhodný k účelu, pro který jej požadujete (studium) a s nímž jsme souhlasili;
c) Digitální obsah je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, a to včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou (u našeho Digitálního obsahu zpravidla třeba nejsou).
7.2. Dále odpovídáme za to, že Digitální obsah vedle ujednaných vlastností:
a) je vhodný i k účelu, k němuž se digitální obsah tohoto druhu obvykle používá, a to i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy, případně kodexy chování daného odvětví, pokud takové technické normy nejsou;
b) rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
c) je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, a to včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou (u našeho Digitálního obsahu nejsou většinou třeba);
d) odpovídá zkušební verzi nebo náhledu, které jsme zpřístupnili před uzavřením Smlouvy.
Za výše uvedené poslední čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost Digitálního obsahu liší a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.
7.3. Můžete vytknout vadu, která se na Digitálním obsahu projeví v době dvou let od zpřístupnění, případně v době, po kterou vám Digitální obsah zpřístupňujeme. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete Digitální obsah užívat, v případě, že jste vadu vytkli oprávněně. Pokud se vada projeví do jednoho roku od zpřístupnění Digitálního obsahu, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při jeho zpřístupnění, ledaže to povaha vady nebo digitálního obsahu vylučuje.
7.4. Pokud má Digitální obsah vadu, můžete požadovat její odstranění, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřené nákladné. V těchto případech můžete požadovat odstoupit od Smlouvy:
a) pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;
b) když se vada projeví i po odstranění;
c) pokud je vada podstatným porušením Smlouvy;
d) když je z našeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás.
7.5. Odstoupit od Smlouvy ale nemůžete, pokud není vada není významná. Pokud odstoupíte od Smlouvy, můžeme vám omezit přístup k Digitálnímu obsahu.
7.6. Práva z vadného plnění nemáte v případě, že jste vadu sami způsobili. Vadou není vaše subjektivní nespokojenost s Digitálním obsahem.
Reklamace Kurzů
7.7. Odpovídáme za to, že naše Služby v podobě poskytnutí Kurzů budou mít vlastnosti, které si spolu ujednáme, a chybí-li takové ujednání, tak takové vlastnosti, které jsme popsali nebo které můžete očekávat s ohledem na povahu Služby. Subjektivní nespokojenost s poskytnutými Kurzy (např. Kurz vám přijde nudný nebo neužitečný) se nepovažuje za vadu.
7.8. Vytknout vadu můžete bez zbytečného odkladu poté, kdy jste ji mohl zjistit, nejpozději do šesti měsíců od poskytnutí Kurzů. Pokud vadu nevytknete okamžitě poté, co jste ji mohl zjistit, může to mít za následek nevyhovění reklamaci, neboť s plynutím času bude obtížnější reklamaci posoudit. Vadu tak vytkněte ideálně ihned po příslušném Kurzu.
7.9. U vady, která znamená podstatné porušení Smlouvy můžete požadovat:
a) bezplatné upravení Kurzu;
b) odstranění vady poskytnutím Kurzu bez vady nebo dodáním chybějící části Kurzu;
c) přiměřenou slevu z Ceny; nebo
d) vrácení Ceny na základě odstoupení od Smlouvy.
7.10. U vady, která znamená nepodstatné porušení Smlouvy, máte nárok na:
a) odstranění vady; nebo
b) přiměřenou slevu z Ceny.
Není-li úprava nebo výměna Kurzu za jiný možná, na základě odstoupení od Smlouvy můžete požadovat vrácení celé Ceny. To se ale zpravidla nestane, protože mimo Kurzy vám poskytujeme i Digitální obsah.
7.11. Pokud není možné vadu odstranit, máte právo od Smlouvy odstoupit, anebo požadovat přiměřenou slevu z Ceny.
7.12. Podstatná vada je taková vada, kvůli které není možné Kurz využít anebo vada, o které kdybyste věděli, nikdy byste si Kurz nekoupili. Nepodstatná vada je taková, se kterou je sice možné Kurzy využít, ale nejsou ve 100% kvalitě. Třeba, když v balíčku Služeb je 8 lekcí Kurzu, ale nakonec jich je jen 7.
Jak uplatnit práva z vadného plnění u Služeb?
7.13. Reklamaci můžete uplatnit např. e-mailem, dopisem na naši adresu Bukovany 273, 696 31, Česká republika.
7.14. Formulář nebo průvodní dopis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:
a) vaše kontaktní údaje;
b) popis vady Digitálního obsahu nebo Kurzu (např. nedostatečné rozlišení online videa, Kurz začal o hodinu později);
c) požadavek na způsob vyřízení reklamace (např. požaduji slevu z Ceny);
d) prokázání nákupu Digitálního obsahu nebo Kurzu (nejlépe přiložením faktury, není to však nutné).
7.15. Dokud nesplníme své povinnosti z vadného plnění, nemusíte nám platit dosud neuhrazenou Cenu nebo její část.
Jak na vyřízení reklamace?
7.16. Při uplatnění reklamace vám vydáme elektronické potvrzení, ve kterém uvedeme datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a vaše kontaktní údaje, abychom vám mohli dát vědět o vyřízení reklamace.
7.17. Reklamaci vyřídíme do 30 dnů od uplatnění vady (včetně odstranění vady) a informujeme vás o tom. Můžeme se společně dohodnout i na delší lhůtě. Pokud 30denní lhůtu nedodržíme, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. U Digitálního obsahu odstraníme vadu v přiměřené době po vašem vytknutí tak, aby vám nezpůsobila značné obtíže – záleží ale vždy na povaze a účelu konkrétního Digitálního obsahu.
7.18. Po vyřízení reklamace vám vydáme elektronické potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné potvrzení zamítnutí reklamace.
7.19. Jako spotřebitelé máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů (tedy těch nejnižších možných) na uplatnění reklamace. O proplacení nákladů musíte požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak vám nemusí být přiznány.
7.20. Před prvním použitím Digitálního obsahu jste povinni prostudovat návod k použití, pokud vám bude zaslán, a následně se informacemi z něj řídit. V opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním produkt poškodíte a nebudete moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.
7.21. Neodpovídáme za vady, které vám mohou vzniknout kvůli pomalému internetovému připojení, neaktualizovanému internetovému prohlížeči či nenainstalovanému povinnému softwaru pro spuštění Kurzu či Digitálního obsahu, který nejsme schopni ovlivnit.
8. DALŠÍ VZÁJEMNÁ PRÁVA A POVINNOSTI
8.1. Informace obsažené v Digitálním obsahu (našich videích, studijních materiálech, pracovních listech, testech, zápiscích a dalších výukových podkladech) a Kurzech jsou platné a aktuální ke dni jejich prvního zveřejnění na Webové stránce. S ohledem na neustálý vývoj v oblasti vzdělávání, změny v učebních osnovách a nové poznatky z výzkumu však nelze zaručit, že budou tyto informace vždy plně odpovídat nejnovějším poznatkům.
8.2. Vyhrazujeme právo obsah našich Digitálního obsahu a Kurzů kdykoliv aktualizovat či upravovat, aniž bychom byli povinni na tyto změny předem upozorňovat. Zároveň neneseme odpovědnost za jakékoliv následky vyplývající z použití zastaralých či neaktuálních informací obsažených v materiálech či Kurzech. Doporučujeme proto, abyste si vždy ověřili aktuálnost klíčových údajů u příslušných odborných zdrojů.
8.3. Nejsme ve vztahu k vám vázáni žádnými kodexy chování.
8.4. Vyřizování vašich stížností zajišťujeme prostřednictvím výše uvedené kontaktní e-mailové adresy. Informaci o vyřízení vaší stížnosti vám zašleme na vaši e-mailovou adresu.
8.5. K poskytování Služeb jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.6. Vaše osobní údaje chráníme jako oko v hlavě. O tom, jak je zpracováváme, se můžete dozvědět tady.
8.7. Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat e-mailem.
8.8. V průběhu Kurzu můžeme pořizovat audiovizuální záznamy nebo fotografie. Účastí na pořádaném Kurzu souhlasíte s tím, že na těchto záznamech můžeme zachytit vaši podobu, hlas, gesta a jiné projevy osobní povahy.
8.9. Při účasti na Kurzech jste povinni nenarušovat svým nevhodným chováním průběh Kurzu a řídit se pokyny lektora nebo organizátora. Jsme oprávněni vás z Kurzu i bez náhrady vyloučit, pokud budete porušovat pravidla a pokyny stanovené těmito Podmínkami, Smlouvou nebo lektorem kurzu nebo budete svým chováním podstatně narušovat průběh Kurzu, a to i po naší či lektorově výzvě ke zdržení se takového chování. V takovém případě nemáte nárok na vrácení již uhrazené Ceny.
9. AUTORSKÁ PRÁVA
9.1. Veškerý obsah na Webové stránce a Služby, které vám poskytneme, a to včetně užitečných pracovních listů, e-booků či výukových videí, je autorským dílem a jsou určeny výhradně pro potřeby daného Kurzu a vaše osobní využití. Digitální obsah nemůžete bez našeho vědomí a písemného souhlasu sdílet s třetími stranami, upravovat, šířit, kopírovat, používat pro komerční účely nebo je jinak publikovat.
9.2. Všechna naše práva k Webové stránce, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, loga, výukových materiálů, videí, pracovních listů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat Webovou stránku nebo její část bez našeho souhlasu.
10. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
10.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1968/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Řízení se zahájí jen na váš návrh, pokud jste spotřebitelé, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás uplatnili své právo poprvé.
10.2. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů ze Smlouvy.
10.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Tyto Podmínky a jejich znění můžeme měnit a doplňovat, jejich aktuální znění najdete vždy na Webové stránce. Změnami ale nejsou dotčeny práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
11.2. Náklady, které vám vzniknou v souvislosti s komunikací na dálku, jako třeba náklady
na internetové připojení nebo telefon, si hradíte sami a nijak se neliší od základní sazby vašeho operátora nebo poskytovatele internetového připojení.
11.3. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si sjednáváme, že se náš vztah řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.4. Je-li některé ustanovení Podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
11.5. Potvrzení o uzavření Smlouvy vám zašleme e-mailem. Samotnou Smlouvu včetně těchto Podmínek archivujeme v elektronické podobě a není veřejně přístupná. Pokud ji potřebujete, napište nám a my vám ji rádi zašleme.
Tyto Podmínky jsou účinné od 17. 4. 2025.
PŮVODNÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Znění obchodních podmínek platných od 6. 1. 2023 do 16. 4. 2025.
obchodní společnosti
Tereza Vyhnalová
se sídlem Bukovany 273, Hodonín 696 31, Česká republika
IČO: 09403540
DIČ: CZ9661172719
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského úřadu Kyjov
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.p2p-doucovani.cz.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Tereza Vyhnalová, se sídlem Bukovany 273, Hodonín 696 31, Česká republika, identifikační číslo: 09403540, DIČ: CZ9661172719 zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského úřadu Kyjov (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.p2p-doucovani.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
5.1.1. zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
5.1.2. zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
5.1.3. zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil, a
5.1.4. zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
5.2.1. poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
5.2.2. poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
5.2.3. první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
5.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 5.2 obchodních podmínek Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího P2P.kurzy@gmail.com.
5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
7.3.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
7.3.2. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
7.3.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7.4. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
7.4.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
7.4.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
7.4.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
7.4.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
7.5. Ustanovení čl. 7.4 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.6. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7.7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.8. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 7.3 a čl. 7.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
7.8.1. po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
7.8.2. po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
7.9. Ustanovení čl. 7.8 obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
7.12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
7.14.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13 obchodních podmínek,
7.14.2. se vada projeví opakovaně,
7.14.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
7.14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.15. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 7.14 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
7.17. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.18. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
7.19. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 7.18 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.20. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.21. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese 273 Bukovany u Hodonína 696 31, Česká republika, telefonicky na čísle 724 748 583 či elektronickou poštou na adrese P2P.kurzy@gmail.com.
7.22. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.23. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.24. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla 273 Bukovany u Hodonína 696 31, Česká republika, adresa elektronické pošty P2P.kurzy@gmail.com, telefon 724 748 583. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
V Brně dne 6.1.2023 Vyhnalová
Copyright © 2024 Peer to Peer doučování | Vytvořilo reklamní a grafické studio NEO|STYLE